Hoe het onderhoud van een lift eruit ziet, hangt af van factoren als het type lift, gebruik en omgeving. Tijdens een onderhoudsbeurt controleren we de installatie op diverse punten: deze worden in het onderhoudsschema aangegeven. Een speciaal punt van aandacht tijdens elk onderhoud is vanzelfsprekend de veiligheid voor gebruikers. Als gebouweigenaar of vastgoedontwikkelaar wil je geen last hebben van storingen en oponthoud: gebruikers die vastzitten in een lift of storingen ervaren is vervelend, en wil je zoveel mogelijk voorkomen.
Onderhoud voor alle soorten en maten
Onze servicemonteurs onderhouden niet alleen onze Mitsubishi Elevator Europe liften, maar ook liften van andere merken. Zij krijgen een intensieve, interne training voor ieder merk dat wij in onderhoud hebben. Hierdoor weten onze monteurs precies waar ze op moeten letten. Dat verschilt namelijk per type en merk lift. Door het onderhoud en de service hier op af te stemmen, vergroten we de beschikbaarheid van elke installatie.
Ook onze nieuwste lift, de MOVE, valt binnen de kennis en kunde van onze monteurs. De MOVE is voorzien van de nieuwste technologie en biedt daardoor extra mogelijkheden om beter – of eigenlijk: gerichter – onderhoud te plegen. Zo is het mogelijk om via een Remote Monitoring Systeem de status van de lift op afstand te bewaken. Hierdoor constateren we afwijkingen ten opzichte van de ‘normale’ situatie nog eerder, en anticiperen we sneller op onvolkomenheden.
Kostenbesparing; nu en in de toekomst
Door te investeren in goed onderhoud, voorkom je problemen – en daarmee kosten – in de toekomst. Sterker nog: je verlaagt de TCO-kosten. Door een lift periodiek te onderhouden, wordt slijtage tijdig opgemerkt en de levensduur van componenten verlengd. Hiermee bespaar je niet alleen directe kosten in de vorm van een laag storingspercentage; ook indirecte kosten vermijd je. Wanneer een lift niet beschikbaar is, verstoord dat in veel gevallen bedrijfsprocessen. Denk aan werknemers en bezoekers die verdiepingen niet kunnen bereiken. Een goed voorbeeld van kostenverhogende omstandigheden die ook van de klant veel tijd en aandacht vragen.
Servicecontract van MEE
Onze contracten stemmen we volledig af op de wensen van de klant. Hoe veel, hoe vaak en met welke duur het onderhoud plaatsvindt, is afhankelijk van de mate van gebruik van de lift, het type gebruik (kantoor, industrie, appartementen, ziekenhuizen) en de omgeving (binnen/buiten opstelling, openbaar toegankelijk etc.). Deze factoren spelen een grote rol bij het bepalen van het aantal beurten en de benodigde tijd per onderhoudsbeurt. Daarnaast is het afhankelijk van het type contract wat wel of niet valt onder onderhoud.
Benieuwd wat onze servicemonteurs voor uw gebouw en lift kunnen betekenen? Neem contact op met onze servicespecialist Jeroen Reints of vul het online contactformulier in. Wij helpen je graag.
Meer informatie over liftonderhoud