Hoewel Gerard jarenlange ervaring heeft in de buitendienst, werkt hij momenteel binnen de fabriek. Hij is druk met de voorbereidingen van de MEEgroeiliften.
Meekijken met servicemonteur Danny Roos
Iedere dag werken al onze medewerkers hard aan het ontwikkelen, produceren en onderhouden van liften voor onze klanten. Vandaag kijken we mee met Danny Roos uit Spijkenisse. Danny werkt inmiddels 4 jaar bij Mitsubishi als servicemonteur waarbij hij dagelijks op pad is om klanten te helpen.
Hoe ben je bij Mitsubishi Elevator Europe terecht gekomen?
Danny (28) vertelt: ‘Voordat ik bij Mitsubishi terecht kwam heb ik 7 jaar als liftmonteur gewerkt bij ThyssenKrupp in Capelle aan de IJssel. Naast mijn baan volgde ik toen een beroepsopleiding tot servicemonteur Lifttechniek. In januari 2016 heb ik de overstap gemaakt naar Mitsubishi. Dat Mitsubishi een eigen fabriek in Nederland heeft, vind ik geweldig. Wat mij verder aanspreekt is de servicegerichte aanpak richting onze klanten en het persoonlijke contact. Dat past goed bij mij.’
Hoe ziet een werkdag eruit voor jou?
‘Ik werk voornamelijk in de regio Rotterdam en dat betekent helaas veel files. Gelukkig probeer ik mijn klanten zo te clusteren dat ik zo min mogelijk last heb van het verkeer. ’S Ochtends rijd ik naar een klant relatief dicht in bij mijn huis, terwijl ik mijn werkdag afrond bij een klant die op de route ligt naar huis. De werkzaamheden tijdens een werkdag lopen uiteen. Ik stel bijvoorbeeld diagnoses om liftproblemen op te speuren. Waarom is er een liftstoring? Wat is de oorzaak? Dat is leuk om te achterhalen. Verder repareer ik liften en verzorg ik onderhoudsbeurten. De afwisselingen van mijn werk zit hem in de verschillende werkomgevingen en de onvoorspelbaarheid.’
Vrijheid en verantwoordelijkheid
De onvoorspelbaarheid tijdens zijn werk merkt Danny vooral als hij plotseling een telefoontje krijgt van een klant: ‘Er is een liftstoring in ons pand. Kunnen jullie het komen oplossen?’ Danny vertelt hierover: ‘Ik heb dan zelf de vrijheid om te schuiven met mijn planning. Ik mag de urgentie inschatten en de verantwoordelijkheid nemen om het op te lossen. Dat is fijn en past bij mijn ambities om uiteindelijk door te groeien naar een leidinggevende functie.’
Wat vind je het leukste aan je werk?
‘Ik kom op veel verschillende locaties. De ene dag werk ik ergens in een fabriek, de volgende dag in een bejaardentehuis. Dat is erg leuk. Daarnaast geniet ik van het contact met onze klanten. Het is mooi om te zien hoe het contact met de klant gaandeweg veranderd. Eerst is het formeel, daarna noem je elkaar bij de voornaam en vervolgens sta je voor aanvang van de werkzaamheden met een kop koffie het weekend door te nemen.’
Wat is het meest bijzondere dat je hebt meegemaakt tijdens een klantbezoek?
‘Ik kom natuurlijk op veel plekken, maar één moment zal ik niet snel vergeten. Ik moest een lift repareren in een bejaardentehuis, er bleek iets mis met de liftdeuren. De bewoners van het complex kwamen een kijkje nemen hoe ik de lift repareerde. Uiteindelijk had ik een groot publiek en kreeg ik zelfs koffie en gebak. Na 2,5 uur was de klus geklaard en kreeg ik een daverend applaus. Dat was geweldig.’
Waar ben je het meest trots op?
‘Het meest trots ben ik op waar Mitsubishi voor staat: kwaliteit boven kwantiteit. Zo ervaar ik dat we het gemiddelde van 1 tot 1,5 storingen per lift per jaar ook echt halen. Dit gemiddelde ligt bij onze concurrenten hoger. Ook is het mooi dat we in de regio Zuid-Holland maar één storingsmonteur hoeven in te zetten, terwijl dit één van de grootste gebieden is. Hieruit blijkt dat de kwaliteit van onze materialen goed is en we een product hebben waar we achter staan.’
Wil je net als Danny ook onze klanten helpen met liftonderhoud en reparaties? Bekijk dan onze openstaande vacatures.