Voor de uitbreiding van hun assortiment aan financiële diensten in de sportsector, heeft Huis en Hypotheek een nieuwe pand laten bouwen. Het pand dat naast het huidige kantoorpand werd gebouwd telt drie verdiepingen. De begane grond staat in het teken van sport. Het is een unieke werkomgeving, voorbeelden hiervan zijn de op de vloer getekende atletiek baan of de tribune in de presentatieruimte.
Innovatieve en energiezuinige lift
Als een van de eerste opdrachtgevers koos Huis en Hypotheek voor de nieuwe MOVE lift. In een eerder interview gaf eigenaar Dave Smits aan “Het is een innovatieve en energiezuinige lift, waarbij het onderhoud op afstand wordt geregeld. Verder vonden wij het belangrijk om te kiezen voor een lokale partner. We zitten hemelsbreed 300 meter bij elkaar vandaan. Als ondernemer heb je ook een maatschappelijke rol. Als je een lokale samenwerking aan kunt gaan, dan is dat alleen maar mooi.’
Bouwbedrijf Kreeft B.V. heeft als aannemer ruimschoots kennis en ervaring in het bouwen van woningen en utiliteitsgebouwen zoals scholen, kantoren en bedrijfsruimten. Medio mei 2020 is het nieuwe bedrijfspand in Ede opgeleverd voor hun eigen bedrijfsvoering en personeel. In het gebouw hebben wij de 1e MOVE lift met 3 stopplaatsen in 6 weken geïnstalleerd.
Bij Bouwbedrijf Kreeft was men op zoek naar een energiezuinige lift met een betrouwbare werking, die tevens bijdraagt aan een beter milieu. Uit het door ons opgestelde meerjarenonderhoudsplan bleek dat de MOVE lift de beste keuze was. Het ontwerp van de MOVE lift is gebaseerd op duurzaamheidsprincipes volgens C2C (cradle-to-cradle) certificering, waarbij een gesloten kringloop wordt nagestreefd.
Bij Heerema in Leiden onderhouden wij 5 liften. Zo brengen wij het personeel in de morgen naar hun werkplek en in de middag naar beneden voor de lunch.
Heerema Marine Contractors is marktleider in het transport, installatie en ontmantelen van offshore-constructies. Je kan hierbij denken aan vaste en drijvende constructies. Ze beschikken over de grootste kraanschepen ter wereld. Hun missie is om ieder project veilig, op tijd en binnen budget op te leveren. Zo doen wij dat ook met onze liften.
De VNG is gehuisvest in de authentieke Willemshof. Oorspronkelijk was dit gebouw, dat in 1846 is gebouwd, een manege. In 1975 opende Prinses Beatrix het pand en werd de Willemshof het kantoor van de VNG.
Tijdens het project hebben wij de oude liften vervangen door 2 nieuwe MEECON liften. Ook creëerden we meer ruimte in het pand door de machinekamers leeg te halen. Wat dit project bijzonder maakt is dat wij wifi installeerden in beide liften. Hierdoor hebben de medewerkers van VNG overal bereik, zelfs in de lift.
Amsterdam Spaces is een concept dat zich richt op ondernemende mensen, met creatieve ideeën en innovaties. Spaces biedt op verschillende plekken in Amsterdam flexibele kantoorruimte, gedeelde werkplekken en volledig verzorgde vergaderruimtes aan. Zo ook aan de Amstel.
Spaces Amstel is een creatieve plek waar zzp’ers en ondernemers samenkomen om te werken, vergaderen of klanten ontmoeten. Met voldoende parkeerplekken, vergaderruimtes, super snelle Wifi, een ontspanningsruimte en een dakterras biedt Spaces Amstel een ideale werkomgeving waar je efficiënt kunt werken. Ook de Mitsubishi liften dragen bij aan de goede faciliteiten in het gebouw. Tijdens de renovatie in het voorjaar van 2019 hebben wij 7 gloednieuwe Nexiez liften in het moderne pand van Spaces Amstel geplaatst. Hierdoor kan iedereen zich snel door het pand bewegen, waardoor een werkdag in Spaces Amstel weer een stukje soepeler verloopt.
Samen met aannemer Heijmans hebben wij in Den Haag gebouwd aan het nieuwe Wijnhavenkwartier, één van de grootste binnenstedelijke kantoortransformaties in Nederland. In twee jaar tijd is het voormalige gebouw van het ministerie van Justitie & Veiligheid en het ministerie van Binnenlandse Zaken omgebouwd tot een levendig woon-, werk- en studiegebouw midden in de stad.
Het gebouw werd tot op het betonskelet gesloopt en vanaf daar weer volledig opgebouwd. Uitdaging hierin waren de lege verdiepingsvloeren met grote liftkern. Aangezien deze liftkern, bestaand uit voorgespannen beton, in het hart van het gebouw essentieel is voor de constructieve stabiliteit, mochten hier tijdens de montage van de liften geen gaten in worden geboord. Voor onze Nieuwbouw monteurs was dit best een uitdaging.
Op de begane grond en de verdiepingen twee tot en met vier van de toren en in de laagbouw is de campus van Universiteit Leiden gevestigd. Hier krijgen 3.500 studenten onderwijs in de vakken recht en bestuur. Boven de campus, op de verdiepingen vijf en zes van de laagbouw, zitten kantoren. In de strip op straatniveau zitten diverse voedingsgerelateerde ondernemingen. De vijfde tot de twintigste verdieping van de toren tellen nu in totaal 162 appartementen en 8 penthouses.
Het bestaande WTC Amsterdam op de Zuidas is, in opdracht van CBRE Global Investors, uitgebreid door de bouw van TOWER TEN. TOWER TEN is een ontwerp van PLP Architecture en OZ Architects. De nieuwbouw omvat 32.000m² kantoorruimte verdeeld over 22 verdiepingen. Tevens is de bestaande toren van 17.000m² op de hoek Strawinskylaan/Beethovenlaan volledig gerenoveerd. Het projectmanagement werd uitgevoerd door ABC Nova. Ballast Nedam was verantwoordelijk voor de realisatie van TOWER TEN. In opdracht van CBRE verzorgden wij de lift- en roltrapinstallaties in het M-Use® gebruiksmodel. Voor de liften is gekozen voor ons Nexiez-MRL model. Wij blijven eigenaar van de installaties en verzorgen de komende 30 jaar een zorgeloos gebruik van de verticale mobiliteit.
Op een eilandje in de Antwerpse haven ”Kattendijk” vind je een eyecatcher die je niet snel zult vergeten, ”Het Havenhuis”. De taak was simpel: breng zowel de technische als administratieve diensten onder op een gezamenlijke plek. Het monumentale pand dat voorheen diende als brandweerkazerne bleek de geschikte plek om dit project te realiseren.
In het pand hebben wij twee unieke glazen liften geïnstalleerd. Het plaatsen van deze maatwerkliften had nog wel wat voeten in de aarde. De liftschacht is iets schuin en het nieuwe bovengedeelte kan door de wind soms 5 centimeter naar links of rechts bewegen.